domingo, 8 de noviembre de 2015

100 km du Spiridon Catalan

En plena preparació per les 24h, la Cursa dels 100 km de Caldes "Corre pels que no poden" estava apuntada en vermell al calendari. Tot i això, finalment no hi podia anar. Tocava buscar una alternativa i em vaig decidir per anar a la ciutat francesa de Pia.

La cursa consisteix en fer 14 voltes de 7 kms i pocs metres (meitat d'anada i meitat de tornada pel mateix tram). Tot és asfalt excepte uns metres per dins el camp de rugby. Es dóna la sortida i agafo un ritme còmode de poc més de 5'/km. A la primera volta ja es comença a estirar el grup.

Primer faig uns quants kms amb el Manuel Arijón fins que es queda enrere, després passo la marató en 3h40' (i pico), ara una estona amb la Pilar Xufré fins que jo em quedo enrere, ara em dobla el Paris Canals... a partir de l'equador de cursa passo una davallada... més que un mur, allò semblava un pou sense fons.

Se m'ajunta el mal de panxa amb unes plantes dels peus bastant carregades. Després de que em dobli el Krlos Martínez, decideixo parar un moment a treure'm les vambes i fer-me massatge. Aconsegueixo recuperar-me i capgirar el mal moment per tornar a agafar un ritme decent. Pas a pas vaig descomptant kms fins passar per l'estadi, agafo la samarreta del ProyectoPol i l'estelada per afrontar l'última volta.



Aquests últims 7 kms (i pocs metres) els faig molt bé, només parant a l'avituallament de la meitat per donar la mà i agrair el tracte dels voluntaris durant tot el dia. També doblo a l'Stephan Mathieu (un francès que va camí de les 300 curses de 100 km acabades, encara estic al·lucinant). Finalment, creuo la meta després de 9h43' col·locant-me en top10 d'entre els 52 participants.



Gràcies a Hoko-Esport (kamikaze), Rendiment-race, Sala-Giol, Besttrail, Bassol Optic, CEM Vallirana, Punt de Natura i MC3 Esports. I com no, gràcies als meus pares pel suport durant molta estona en un tipus de cursa molt avorrida pels acompanyants.

La cursa molt recomanable, ja me n'havien parlat bé. Sabia que a França hi havia molta tradició per aquesta distància i això vaig veure, amb un nivell molt alt i gent molt metòdica (molts portaven una bici d'assistència durant tot el recorregut).

Per acabar, felicito el paper de tots els catalans, en especial el 1er lloc de veterans del Paris Canals, la marca personal del Krlos Martínez (8h37', ja m'agradaria a mi), el debut amb victòria de la Pilar Xufré en 100 kms, el segon lloc de l'Ara als 50 kms, el Manuel Arijón i el Joan Pere per acabar els 100 kms...

No hay comentarios:

Publicar un comentario