domingo, 26 de abril de 2015

Ultra Trail Barcelona

Aquest any ja porto molts kms en cursa, però no tots els que voldria entrenant, bàsicament per falta de temps (per mi, un dels béns més valuosos en la societat actual). Les 100 milles estan, com diuen en el país veí, a la vuelta de la esquina. Així que el meu entrenador i jo (és a dir, jo) decidim anar a fer aquesta ultra sense ambició competitiva alguna, simplement com a entrenament molt llarg i intentant arribar-hi havent entrenat tot el possible els dies previs.

Arribo a dimecres havent encadenat 6 grans dies d’entreno, els millors de l’any amb diferència, on se m’han ajuntat més hores disponibles per entrenar amb una gran motivació. Aquests dies acumulo uns 130 km corrent acompanyats d’uns 230 km amb bici i 5.000 m nedant. Per tant, vaig a fer la ultra amb les cames tocades però sense cap símptoma aparent de sobreentreno: ni falta de motivació, ni pulsacions altes, ni falta de son, ni falta de gana (jo d’això últim no n’he tingut mai)...




I així em planto a Begues, on em trobo amb els companys del Training Trail Team i altres amics disposats a completar el recorregut de 100 km i 4.500 m+.  Es dóna la sortida i d’inici vaig amb el Miquel i el Biel, però porten un ritme més elevat i ràpidament els perdo. Vaig fent entre corriols i pistes del Parc Natural del Garraf, zona que conec bastant d’haver-hi fet curses i entrenos. A les Burigues (km 15) faig parada breu i a continuar, que això no ha fet més que començar. A Corral Nou (km 21) ja hi arribo amb la Rosa Carmona, gran corredora amb qui compartiré pràcticament tota la ultra anant fent la goma un i altre.

La cursa va combinant trams molt pedregosos amb pistes força ràpides, i sense adonar-nos ja ens plantem a la Platja del Garraf (km 33). Aquí està permesa l’assistència externa, així que aprofito que hi ha el meu pare per canviar-me la samarreta i posar-me’n una de tirants, ja que la calor apreta.

Ara la cosa pica cap amunt, i la propera parada és l’Ermita de la Trinitat (km 46). En aquesta pujada, ens passen els primers de la Long (ultra de 70 km, que han sortit 1h més tard), entre ells l’Isaac Torija que va 2on (el primer m’ha passat amb una actitud bastant estúpida). Un cop a dalt, és obligada una parada de 3’. Jo ja hi estic aquest temps entre menjar, beure i omplir bidons; però personalment em sembla una tonteria, ja que si algú no vol parar és el seu problema.

Bé, tampoc m’encanto gaire i continuo el camí. Justament a l’equador de la cursa, hi ha un jeep de l’exèrcit espanyol donant aigua, així que aprofito per omplir bidons. La propera parada és Can Grau (km 58) on arribo amb el Biel, que no es troba bé i ho deixa aquí. Jo agafo forces i surto per continuar sumant kms, parada breu als Casals (km 64) i cap a Begues (km 69). Aquí els de la Long ja acaben, però jo vaig cap a l’avituallament per agafar forces pel que ens queda. Anant cap allà m’animen el Lluís, l'Elías i la Gema, que ha quedat 4ª de la marató amb una llebre de luxe.

Aquí em trobo el Miquel, fem quelcom semblant a un dinar i sortim per anar a fer el bucle, 31 km que representen la part més dura de la cursa. També aprofitem que està permesa l’assistència per agafar els pals. Una vegada més compartiré kms amb un gran corredor i millor amic. Ara sí que comencem una zona molt habitual d’entreno per mi, passant pel Mas de les Fonts, pujant el Puig Vicenç per la part cremada i baixant pel corriol marrano (quina temptació passar tant a prop de casa) per anar cap a Torrelles. Ja estem al km 83, agafem forces i au a rematar la feina. Fem un intent d’atrapar al David Lillo, però no afluixa i ens passa la mà per la cara amb una gran cursa.

Ens queden unes pujades importants i així ens ho avisa el Joan Pera, que ens ve a buscar a 10 km de l’arribada i ens farà companyia fins al final. Dura pujada fins al km 94 (Bruguers), per continuar pujant més i ja baixar fins a Begues.

Creuem la meta després de 13h24’ compartint la 29ª posició. Avui acabo molt i molt satisfet, després d’haver superat aquests 100 km acabant relativament sencer (òbviament trinxat dins del previsible quan fas una ultra, però força bé) i de compartir els últims 30 amb un gran amic.



Fa dos anys vaig fer aquesta cursa en distància marató i va ser de les curses pitjor organizades que he fet mai. Em van dir que l’any passat va millorar i sí, ha millorat molt. No obstant, el desnivell anunciat no surt ni de broma. Pel que em diuen, ho deixarem en 4.000 m+ (tot i que tampoc m’hi jugaria res). Tampoc entenc que passem control de material, i un dels pros passi de llarg quan tothom sap que no porta el material obligatori. L’entrega de dorsal, bossa del corredor i recollida de la bossa de vida en diferents llocs i horaris no afavoreix gens al corredor (aquesta queixa era molt comentada ahir). Gran feina dels voluntaris, això sí. També gran feina de l'exèrcit, la meva ideologia i la seva s’assemblen com un ou a una castanya, però he de dir que ens van tractar molt bé en tot moment.

He de felicitar a tots els membres del Training Trail Team per la seva cursa, sobretot l’Èric que va fer 4rt i el David Neila top 10, així com al meu company de viatge els últims 30 km i la Rosa Carmona que va quedar 2ª. També donar les gràcies per tots els ànims rebuts, en especial de la meva família, la del Miquel, i la Mònica i el Beto pel seu suport incondicional.


Gràcies una vegada més per l’ajuda de Hoko-Esport, Rendiment-race, Sala-Giol, CEM Vallirana, Punt de Natura, MC3 Esports i Training Sabadell. 

Propera parada Estels del Sud, ara sí que fins aleshores pocs kms de córrer, intentarem fer bici i nedar, i també visitar al Punt de Natura per descarregar unes cames que treuen fum.

No hay comentarios:

Publicar un comentario