lunes, 9 de marzo de 2015

Ultra Trail les Fonts de Xerta

Aquesta vegada vaig cap a Xerta per córrer però en un format nou: per etapes. Allà passarem tot el cap de setmana, descansant unes poques hores a Tortosa entre etapes gràcies a l’hospitalitat de l’Albert Pitart.

Entre les tres etapes sumen 120 km i 6.000 m+, en una cursa de la qual me n’han parlat molt bé, així que anem per feina...

La Nocturneta (23 km, 350 m+)
Divendres a les 9 de la nit es dóna la sortida d’una etapa trampa. Un recorregut amb poc desnivell i poca dificultat tècnica, on es pot córrer molt si no es pensa en les etapes següents. Tenint en compte el que m’espera demà, decideixo prendre-m’ho amb calma. Acabo aquesta etapa en 2h07’, més o menys el temps que tenia pensat, però tenia previst fer-ho “sobrat” i he hagut d’invertir-hi més del compte... sensacions bastant dolentes avui la veritat, ara a esperar que demà vagi millor. De moment vaig el 104 de la ultra però encara queda molt.



El Trail de les Fonts (70 km, 4.000 m+)
Després d’haver dormit menys de 3 hores, a les 6 del matí torno a estar amb el dorsal penjat sota l’arc de sortida per córrer l’etapa reina de la ultra. Llàstima que l’Aleix ens diu que s’ha ressentit de la lesió i no ens podrà acompanyar.


Sortim i vaig fent, les cames estan prou bé i la falta de son sembla que no pesa gaire. Una horeta i poc de nit i ja ens desfem del frontal per arribar a Paüls (km 10) en companyia del Xesc Terés i l’Albert Pérez, sempre és una sort aprendre de dos “TOR-eros”.

Passem l’avituallament líquid de La Refoia i el pròxim sòlid és a Prat de Compte (km 26), on arribem ja amb una calor important. La pujada cap a Tossal d’Engrillo es fa dura i un cop a dalt bufa un vent que casi ens tira, així que omplo bidons i ràpid cap avall intentant no ensopegar amb la pedregosa baixada. Arribo a la Font de Sant Roc (km 41) prou bé de cames i aprofito per agafar forces a l’avituallament i rebre els ànims dels meus després de passar el control de material. En sortir d’aquí, m’ajunto de nou amb l’Albert Pérez per fer l’etapa pràcticament junts fins el final (amb les respectives “gomes” de cada un).



Ara ve pujada, fitxem a L’Espina i comencem una baixada que es fa interminable, llarga i amb molta pedra. Aquí em passa el Gaizka Estébanez, que em diu “estic trinxat” però se m’escapa. Es fa una mica pesada però ens plantem a Alfara de Carles, km 53 i ja comencem a olorar la meta. Aprofitem per agafar forces i comencem la última pujada important amb una calor espantosa que fa que arribi al següent avituallament buit d’aigua però havent gaudit d’unes grans vistes. 



Quan ens adonem, ja estem a la Font Nova (km 62’5), on no ens entretenim gaire i acabo de nou a Xerta juntament amb l’Albert Pérez després de 10h51’. Amb l’etapa d’avui, remunto fins a la posició 41.





La Cursa de les Fonts (27 km, 1.650 m+)
La sortida avui és a les 8, així que he pogut dormir 8 hores, però tinc les cames que semblen pals de fusta. Començo a córrer i m’ajunto amb l’Albert Pitart i el Kiko Martí, que ningú sap que fa aquí tant enrere i no trigarà a marxar cap endavant. Les cames van millorant però no puc seguir a l’Albert, així que vaig fent al ritme que em permeten les cames i un mal bastant intens al peu.



Amb el pas dels kms, la musculatura va a millor però el peu a pitjor així que amb paciència i anar fent, quan em passen l’Àngel Niñerola (Ministre de les Fonts, finisher de les 5 edicions) i la Marta Muixí (campiona d’aquesta edició) els intento seguir però se m’escapen a la baixada. Tot i que em toca pagar el preu de patir com un gos, acabo de nou a Xerta després de 3h58’.






Amb l’etapa d’avui, acabo la ultra amb un total de 16h57’ i em mantinc en la 41ª posició que tenia aquest matí. Molt content de com ha anat la ultra en general. gaudint d'un magnífic cap de setmana i acumulant "ritmo crucero" per les 100 milles.


Ha estat un gran cap de setmana rodejat d’amics i companys de fatigues, la cursa no m’ha decepcionat gents i ha estat a l’altura de les expectatives que tenia: organització de 10, recorreguts impressionants, bona senyalització, bons avituallaments, bon ambient... Una cursa recomanable de veritat. Aprofito per animar els que van haver d’abandonar i felicitar els que van acabar, en especial als companys Albert Viñau i Èric Ortiz que van fer un gran paper, i el Piti que si em despisto m’atrapa.


Gràcies pels ànims dels meus pares, Aleix i Eva, al Piti per acollir-nos... i també una vegada més les ajudes de Hoko-Esport, Rendiment-race, Sala-Giol, Punt de Natura, CEM Vallirana, MC3 Esports i Training Sabadell.

#ProyectoPol

No hay comentarios:

Publicar un comentario