lunes, 24 de noviembre de 2014

Ultra Trail Collserola


Per segon any torno a córrer aquesta ultra, tot i que enguany hi ha alguna variació (com la sortida a Esplugues enlloc de Barcelona) que deixarà el recorregut en 79 km i 2.800 m+. L'objectiu avui és baixar de les 9 hores.




Sortida com sempre a un ritme molt alt, encara de nit però sense frontal. Vaig fent amb la companyia de dos grans corredors, l'Albert Viñau i l'Èric Ortiz. Amb ells arribo al primer avituallament, situat a Santa Creu d'Olorda (km 8.8), però van més ràpid i no triguen a marxar cap endavant.



Arribo al segon avituallament (La Salut del Papiol, km 22) després d'haver patit un contratemps. Sense cap mal gest aparent, noto una estrebada a l'isquitibial. Per un moment em fa molt mal, però poc a poc el mal marxa i no tornarà fins el final de la cursa.


Ja estic a Santa Maria de Vallvidrera, aproximadament meitat de cursa, ja que portem 37 km però molt desnivell fet del total. Aquí aprofito per treure'm roba, ja que he sortit massa abrigat i fa una calor gens habitual a aquestes altures de l'any. Ara ve una pujadeta curta però força recta abans d'enfilar la baixada cap a Can Coll. Ja al km 53, avituallament ràpid i a seguir.

Sortint d'aquí, formem un grup de 4 o 5 on hi ha una de les millor corredores del país, la Laia Díez (recent campiona de la Copa Catalana d'ultra trails). Em poso al davant i vaig fent al meu ritme, al cap de poca estona només em segueix ella i així arribem al Portell de Valldaura (km 66). Vaig molt just d'aigua però aquí aparentment només hi havia control de xip (error meu per no preguntar, resulta ser que tenien unes garrafes d'aigua amagades).



Ara pateixo un petit defalliment, però em recupero força ràpid i bé per arribar de nou a Santa Maria de Vallvidrera, aquesta vegada es tracta del km 72. Surto animat per fer els últims kms, agafo de nou la Laia i fem els últims kms junts. Fins ara havia anat prou bé però una ultra són moltes hores i mai pot sortir tot rodó... així que ens equivoquem de camí. Bé, m'equivoco jo i ella em segueix.



Desfem camí fins trobar de nou el recorregut correcte i comencem a passar corredors que abans anaven per darrera.

Vaig tan capficat amb recuperar temps que m'entrebanco i caic una vegada... i una segona. Res important, així que últim esforç per creuar la meta en 8h26', posició 21.

Aprofito per felicitar l'Albert Viñau i l'Èric Ortiz que van fer un gran temps els dos, la guanyadora Laia Díez i sobretot el Nestor i el Toni Montero que van fer la seva primera ultra amb molt bona nota.

Per acabar, he de donar les gràcies Hoko-Esport, Rendiment-race i Sala-Giol per comptar amb el millor material, i a MC3 Esports i Training Sabadell pel suport; però sobretot als meus pares pels ànims durant la cursa i als companys del Triatló Vallirana que es van acostar per rebre'ns a l'arribada.


No hay comentarios:

Publicar un comentario