lunes, 30 de junio de 2014

24h Cyclotour

El funcionament de la cursa d’avui és ben simple, donar tantes voltes com es pugui al circuit de Calafat, de 3’25 km. Hi ha moltes categories: 6h, 12h i 24h, per equips o individual. Jo estic apuntat a les 24h indivual, així que en tinc per una estona.

La prova és amb drafting, és a dir, que es pot anar a roda. Comencem a les 4 de la tarda i de seguida veig que el grup capdavanter surt massa ràpid i el deixo marxar per no cremar-me. Em quedo en terra de ningú, massa lent per anar amb els primers (molts competeixen per equips o en proves més curtes, però també hi van uns quants de 24h sols) però massa ràpid per posar-me en un altre grup, sovint pedalejo en companyia però sempre van darrera meu i em toca menjar-me tot el vent a mi sol.



Vaig menjant i bevent, els meus pares em fan assistència (l’organització no dóna avituallament, però als de 24h sol se’ns permet rebre avituallament d’algun acompanyant sense parar) i faig les primeres 6h d’una tirada per aprofitar la llum del dia, sumant gairebé 200 km. Aleshores faig una aturada al box per canviar-me de roba i menjar una amanida de pasta. M’hi estic més de 20’ i torno a sortir a pista.
Amb l’arribada de la nit, la cursa sembla una altra. L’aturada m’ha donat forces, i puc seguir el grup capdavanter 1h30’ més o menys, fins que em despenjo, vaig sol fins que em doblen, em torno a enganxar... i així fins que torno a parar al box, després de 4h pedalejant des de l’última aturada i amb un total de 330 km.

Paro al box a menjar una mica, crec que hi estic uns 20’ i torno a sortir a pista. Ara fa vent, força vent. Tenia previst tornar a fer una altra tirada de 4h però quan no porto ni 2h torno a parar, ho passo molt malament pel vent, que en més d’una ocasió està a punt de tirar-me a terra. Tampoc em trobo massa bé i no faig més que arrossegar-me pel circuit. Entro i veig el Salva, el meu company de box, dormint, i decideixo fer el mateix.

Al cap d’una hora més o menys m’aixeco per menjar i tornar a sortir de nou. Un altre cop sembla una cursa nova, amb la llum del dia. Començo a pedalejar per enèsima vegada i les sensacions no són gaire bones, tinc les cames molt pesades i vaig bastant adormit... però al cap d’una o dues voltes la cosa ja canvia. Em trobo molt bé i el grup bo no m’agafa sinó que els vaig retallant jo però estan molt lluny. Com m’agrada l’ultra distància! Fa unes hores era un cadàver que donava voltes per aquí, i ara vaig camí dels 400 km a ritme d’IM... però faig cas al sentit comú i em deixo atrapar pel grup per guardar una mica, ja que encara queda molt.

Després de l’última vegada que he sortit al circuït, quedaven 9h i mitja de cursa, i les faig totes d’una tirada... vaig tant com puc en grup, i les últimes hores passem molta calor... però per fi tornem a arribar a les 4 de la tarda, 24 hores després d’haver començat a pedalar.
He fet uns 635 km, quedant el 8è classificat en la categoria de 24h sol, és a dir els més grillats. Ha estat una prova dura a nivell físic, però res a veure amb ultra trails... això sí, crec que molt més dura a nivell mental pel fet de donar voltes. Quan vaig acabar, vaig dir que no ho faria mai més, avui no ho descarto.


No puc acabar sense donar les gràcies a Hoko-Esport per una equipació de gran qualitat, el Samu de MC3 per algunes ajudes, el Nestor per deixar-me la llum, els amics que em van enviar ànims... i sobretot al meu pare que em va anar avituallant durant les 24 hores, una feina tant o més dura que la meva.


No hay comentarios:

Publicar un comentario