miércoles, 28 de mayo de 2014

Marató Vall de Lord trail

Nova marató de muntanya, avui a Port del Comte. A principi de setmana no havia pogut entrenar gaire, així que a mitjans de la mateixa vaig decidir entrenar amb normalitat fins dissabte i anar a fer la cursa com a entreno llarg.

Es dóna la sortida i res de fer un primer tram per asfalt o per pla... directament cap amunt. Comencem pujant la pista d'esquí i no triguem en posar-nos a caminar. Avui porto pals, així que de seguida els utilitzo.

Després de pujar, hi ha algun descens i crestegem una mica, però tornem a tirar cap amunt fins arribar a la cota màxima de la cursa, els 2.400 m que marca El Padró dels Quatre Batlles. Ara sí que ve una bona baixada, per tartera i bastant tècnica. Perdo alguna posició però tampoc se m'escapen, i acabo arribant a un avituallament on sí que paro una mica més que els anteriors.

Sobre el km 18 arribo a un nou avituallament, on rebo els ànims del meu pare i em diuen que vaig el 30º, així que tocarà remuntar. Surto d'aquí i no triga en arribar una pujada duríssima, de les que la gent no només les fa caminant, sinó que va aturant-se pel camí a agafar aire per no caure cap enrere.

Ha costat però ja estic a dalt, amb una gran vista de muntanyes com el Pedraforca (i altres que desconec) i mentre comença a caure una lleugera pluja.

Ara ve una baixada bastant llarga, pràcticament al final de la qual passem per La Coma per agafar forces a l'avituallament i rebre els ànims del meu pare. Després, la cosa continua baixant una mica però no triguem en començar l'últim tram, uns 7 o 8 km tots de pujada.

En aquesta última pujada guanyo bastantes posicions, i arribo de nou a l'estació d'esquí de Port del Comte amb 6h10'27'', creuant la meta en 14ª posició.

Ha estat la marató més lenta que he fet, però també la més dura (uns 2.900 m positius), a més de ser bastant tècnica en alguns trams. Hi he arribat amb les cames ben carregades però he pogut anar de menys a més, així que ha estat un gran entreno per les ultres que vindran a l'estiu.

Molt bona tasca de l'organització en tots els aspectes de la primera edició d'aquesta cursa, però sobretot una cursa molt ben senyalitzada (suposo que ho valoro més per haver vist veritables porqueries en aquest sentit últimament).