lunes, 14 de abril de 2014

La Portals

Ultra

Segona edició d'aquesta ultra i segona vegada que hi participo. També sortim de Collbató, tot i que aquest any el recorregut és un pèl diferent.

S'inicia la cursa i es forma un grupet al capdavant, jo em quedo darrera sense perdre'ls de vista però anant més tranquil. De cop veig que l'Albert Viñau m'espera perquè diu que d'aquell grup petaran la majoria.

Anem fent, passo de llarg l'avituallament del Bruc i paro breument al de Can Massana, on hi ha els meus pares per animar.

Arribo per primera vegada a l'avituallament de Marganell (km 22) i de moment les sensacions són molt bones. El següent avituallament és a Vilomara (km 34), enmig del bosc, en el qual ens avisen que al cap d'uns 2 kms hi ha una desviació. Continuo pista avall bastant ràpid fins arribar a una cruïlla sense cintes. Les coses van massa bé com per enfadar-me, així que mitja volta i a recular fins trobar el camí correcte. En la meva opinió aquest punt estava molt mal senyalitzat.

Vaig guanyant posicions i arribo per segona vegada a l'avituallament de Marganell (km 47), on el meu pare em diu que vaig 3er. Penso que s'equivoca però m'ho diu més gent. El segon està a uns 5' i l'Albert va primer a uns 25' (o imagino que és ell perquè em diuen que "el barbas va primero").

Ha estat una gran injecció de moral així que a continuar amb aquest ritme i, si es pot, més ràpid. Al cap de poc ja veig el segon... però em fixo que ha continuat recte en un lloc on ens haviem de desviar, així que li faig un crit a ell i a dos o tres més corredors de la curta. El porto enganxat al cul. Li trec una mica però a l'avituallament de la Calzina (km 56) m'entretinc massa i surt abans que jo. Aquest avituallament només és líquid però vaig sec i necessito carregar aigua, a més de remullar-me el cap per lluitar contra la calor.

No trigo gaire en passar-lo i en poca estona el perdo de vista. M'enrecordo dels mals moments que vaig passar a l'UTMCD i valoro la cursa d'avui... el menjar i la beguda em senta bé, les cames responen a la perfecció i només m'he de preocupar de devorar kms mentre escolto música.

Arribo a Monistrol (km 64), on m'animen els meus pares i la meva germana. Menjo i carrego tot el líquid que puc abans d'afrontar la principal novetat d'aquest any. Una pujada molt dura i posterior baixada pel camí de la Santa Cova.

La veritat és que aquest tram se'm fa llarg, terreny res a veure amb l'anterior però amb grans vistes. Acabo sec d'aigua i patint per la calor... però al cap de poc ja escolto el Miquel insultant-me que ha vingut a rebre'm per fer l'últim tram amb mi.


I ja sóc una altra vegada a Collbató... acabo 2on després de 7h59' i amb 73 km i 2.700 m+ a les cames. Grans sensacions avui corrent i molts ànims: de la meva família, la del Miquel i l'Emilio i la Mari que han vingut a l'arribada. Aprofito per felicitar l'Albert Viñau, que ha dominat la cursa en tot moment i m'ha tret més de 20'.

Pedalada

Tinc les cames bastant trinxades però el dia després de la Ultra estava apuntat a la pedalada. Són uns 60 km amb 1.400 m+. Surto amb el Toni Montero (3er el dia anterior a la cursa de 48 km amb un gran temps) amb la idea d'anar tranquils. Al principi anem massa tranquils i tot per culpa dels taps, ja que sóm 1.500 i hem sortit dels últims. Tot i això, acabem fent alguna apretada, com el pal que em dóna passat el km 50 i no puc seguir.



En aquest cas he estat gairebé 3h40', en el que ha estat un gran entreno de cara a la Cursa del Llop, on em tocarà fer 110 km de btt amb les cames més castigades que no pas avui.


No hay comentarios:

Publicar un comentario