domingo, 8 de diciembre de 2013

Marató de l'Ardenya

Avui toca córrer a Santa Cristina d'Aro. Vaig estar dubtant entre apuntar-me a la marató o a la marató i mitja. Tenia amics en les dues curses, però el fet de ser només 6 dies després de les 6h de Calella em va fer decidir a "conformar-me" amb la mítica distància dels 42 km.



Anem corrent des del pavelló fins la sortida, més que res per intentar entrar una mica en calor, ja que fa un fred que treu les ganes de córrer. Després d'un petit briefing, es dóna la sortida. Com sempre el ritme és elevat i entrem de seguida a la muntanya, però el desnivell triga en arribar i el ritme continua sent molt alt.

Ja per fi arriba la primera pujada amb cara i ulls, que comença a posar cadascú al seu lloc. Ara toca crestejar una mica per baixar i encarar la segona de les grans pujades. Aquesta em porta fins l'avituallament on hi ha el Pere i la Carme, que m'animen per afrontar el tram final, ja que em trobo algun km per sobre de la mitja marató.

Ve un tram de pla i baixada amb força pista i molt ràpid, fins que una bona pujada em porta fins a Pedralta, on arribo mort de set però per sort allà hi ha l'avituallament i els meus pares per animar-me. Estic sobre el km 27 i ja fa estona que vaig guanyant posicions, però les 6h de Calella encara em pesen.



Sobre el km 34 rebo de nou els ànims dels meus pares per afrontar la part final de la carrera. Continuo guanyant posicions però noto que en podria guanyar moltes més i em falta benzina. Baixadeta i a per l'última pujada de la cursa... Avanço algun corredor més i a per l'última baixada.




Encara trepitjant muntanya però ja és tot pla, es veu el poble, però a l'últim avituallament paro a prendre'm un gel perquè vaig just de forces. Perdo tant temps que els tres que venen darrere passen de llarg. Però surto com un cohet i puc recuperar aquestes posicions, tot i que ja no tinc prou distància com per guanyar-ne cap més.

Finalment creuo la meta en 4h55'29'', en la posició 25. M'esperava fer menys temps bàsicament pels escassos 1.700 m+ de desnivell, però han canviat molts trams de pista per corriols, ha sortit una mica més dels 42 km habituals, i bàsicament m'han pesat els 72 km de Calella a les cames. Per tant, en línies generals content.


Aprofito per animar els que no van poder acabar i  felicitar el Guille i l'Alberto que van fer la marató, i el Tronxa i l'Isma la marató i mitja. També hi havia per allà el Salvador Vilalta que no en falla ni a una. Al de la foto no li dic res que menja a part, felicitats animal!



No hay comentarios:

Publicar un comentario