miércoles, 2 de octubre de 2013

Cursa del Cérvol

Diumenge es va disputar la primera edició de la Cursa del Cérvol, la cursa de muntanya de Vallirana. Arribo amb temps per recollir el dorsal i saludar molts amics, companys i coneguts que han vingut per córrer, col·laborar o animar els participants.

Es dóna la sortida de la llarga i correm tots darrera el Toni, que obre la cursa durant el tram inicial. Ràpidament passem el Xipreret i agafem la primera pujada que ens portarà fins al Pla d'Ardenya, on tenim el primer avituallament muntat per la família del Victor.


Aleshores hem de fer una volta que era l'únic tram de tot el recorregut que no havia entrenat. Rebo els ànims de l'Emilio que està fent de control i més tard del Victor Garcia, que està en el segon avituallament, just abans de baixar cap a Begues.





Passo una segona pujada important i arribo al tercer avituallament, on hi ha la Mari i novament l'Emilio. Ara ve un tram molt ràpid i corredor amb força pista, així que aprofito per apretar tot el que em deixen les cames.

Arribo al creuament amb el camí que ve del Puig Vicenç però ni rastre dels corredors de la curta... així que guardo una mica en la baixada cap a Can Bogunyà, i perdo un parell de posicions.



Un cop a baix, agafo forces a l'avituallament que tenen muntat el Raul, el Luis i el Jose i enfilo el corriol de pujada que em portarà fins el mas. La pujada és el meu fort així que avanço tres corredors que es nota que ja van tocats.


Ja estic a dalt al Mas de les Fonts, on sempre que entreno paro per beure aigua, però avui no toca parar aquí ja que queda pujar una mica més per tornar a passar pel Pla d'Ardenya i l'avituallament del Victor i família. Ja només la baixada tècnica per l'avenc, abans de la qual em passa el primer corredor de la curta i el segon, el Miqui. En la baixada també m'avança un corredor de la llarga.








Ja estic de nou al Xipreret i per darrere ni rastre de cap corredor... per davant en veig un però està molt lluny. Veig impossible agafar-lo però apreto i corro tan ràpid com puc per retallar-li temps... rebo els ànims del Nestor i el Jordi i apreto més encara. No l'he pogut agafar però li he retallat molt en els últims dos kms.





Finalment van sortir una mica més de 27 kms i gairebé 1.000 m positius, que vaig completar en 2h26'23'', acabant el 8è de la general i 1er local.


Molt bon paper de tots els companys. A destacar en la cursa llarga el Victor Estepa que va guanyar la llarga amb autoritat fent un temps de 2h07'. També el Toni Montero i el Manu, que si em despisto m'agafen. Pel que fa la curta, la Vero va quedar 2ª general i 1ª local, el Miki 2on, el Xavi 3er, el Pau 3er sénior, el Joanjo 1er veterà...








I així va transcórrer la primera edició d'aquesta cursa. La valoració global per part dels corredors va ser molt bona, llàstima que alguns es van perdre. He fet moltes curses de muntanya en l'últim any i crec que el recorregut estava ben senyalitzat, tot i que segurament la meva opinió no es pot considerar objetiva ja que coneixia perfectament el recorregut i havia col·laborat amb la senyalització. De ben segur que l'any que ve sortirà una cursa encara millor, i amb el temps es convertirà en una prova a marcar en vermell en el calendari.


Ara ja encaro la recta final d'aquest any en el qual he debutat en ultradistància, tot i que abans aniré a buscar la meva quarta medalla d'ironman a Calella amb la intenció de rebaixar la marca de 9h51'. Firmo ja mateix fer l'aigua i la bici igual que a l'Ironcat, però a la marató vull córrer més ràpid... potser massa i tot, a veure què passa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario