miércoles, 10 de abril de 2013

Marató Romànic Extrem

Diumenge vaig anar a la Vall de Bianya per córrer la primera edició de la Marató Romànic Extrem. L'objectiu no era un altre que gaudir d'una nova marató de muntanya com a entrenament per l'Ultra Trail de l'Emmona, que arribarà en dos mesos.


La sortida es dóna puntual a les 8 i, després del tram inicial molt ràpid sobre l'asfalt, de seguida entrem a la muntanya, on no triga gaire en arribar la primera pujada forta que obliga tothom a caminar (almenys tots els que veig). Al principi vaig passar una mica de fred i, veient que alguns corredors anaven molt abrigats, pensava que que l'havia cagat... Però al cap de dues hores ja feia massa calor, així que no em vaig equivocar.



Seguint amb la tònica habitual, surto conservador, en les baixades perdo posicions i en les pujades les recupero... Aquesta vegada hi ha la dificultat afegida del fang, que fa que el terra rellisqui bastant i fagi més complicades tant les pujades com les baixades. La marató va seguir més o menys aquesta línia durant la major part del recorregut. Tot i això, passat el km 30 (quan ja estava superat pràcticament tot el desnivell) vaig apretar i vaig anar passant corredors i corredors.




Finalment vaig tornar al lloc de sortida creuant la meta després de 4h41'17'' i amb 2.000 m positius al sac (tot i que el rellotge em va marcar una mica menys dels 42 km típics d'una marató), acabant en la posició 22.

Per tractar-se d'una marató de muntanya, crec que era bastant corredora ja que el desnivell no era excessiu, i que la major dificultat va ser el fang que dificultava alguns trams. En resum, la meva opinió sobre la cursa, el recorregut i l'organització és molt positiva, així que espero que hi hagi segona edició.


I amb aquesta, ja he fet 10 maratons, 5 de muntanya i 5 asfalt, sense comptar les dels Ironman que es mengen a part. El 27 d'abril tocarà desfer l'empat a favor de la muntanya a la Marathon Trail Barcelona. Abans però, aquest dissabte toca donar un pas més enllà i anar als voltants de Montserrat per córrer la Ultra la Portals, de 70 km i 2.400 m +

No hay comentarios:

Publicar un comentario